Flug LH1742
Älter als 7 Tage

Reifenschaden an Lufthansa-CRJ beim Start

Foto
Lufthansa Regional CRJ900, © Deutsche Lufthansa AG

Verwandte Themen

MÜNCHEN - Eine Lufthansa CRJ-900 ist am Freitag wegen Problemen am Fahrwerk und einem Reifenplatzer wieder an den Flughafen München zurückgekehrt.

Das Flugzeug mit 29 Passagieren und vier Besatzungsmitgliedern an Bord sei auf dem Weg in die moldawische Hauptstadt Chisinau gewesen, sagte eine Flughafen-Sprecherin.

Knapp drei Stunden nach dem Abflug sei die Maschine wieder in München gelandet. Wegen eines platten Reifens habe sie die Landebahn nicht verlassen können und habe geschleppt werden müssen. Es sei niemand verletzt worden.

Der Reifen platzte demnach schon beim Start. Das Flugzeug, die D-ACNT, nahm Schaden an der Unterseite der linken Tragfläche. Die Piloten flogen zunächst ein Low Approach, um sich den Reifenschaden vom Tower bestätigen zu lassen.
© dpa-AFX, aero.de | 09.03.2018 20:57

Um einen Kommentar schreiben zu können, müssen Sie sich bei aero.de registrieren oder einloggen.

Beitrag vom 12.03.2018 - 00:00 Uhr
"The Aviation Herald received information and photos however stating, that the left hand tyres were completely okay, only the #3 tyre had blown after the tread had separated during departure and caused damage to the right hand engine (CF34) inlet, damage to the right hand engine including six fan blades as well as damage to the right hand flaps. "

Das ist das Endergebnis.
Im Flug ging man lt. AH davon aus, dass je Maingear ein Reifen defekt ist.

Ground observers reported one tyre appeared to be completely off the left main gear. An aircraft on approach behind the CRJ reported they could not see anything hanging away from the aircraft/gear. The airport authority reported the #3 tyre (inboard right hand) had completely gone, tyre #4 (outboard right hand) was okay. The aircraft repositioned for a landing on runway 26L, tower advised that a ground observer reported the left main gear was also affected besides the right main gear. The aircraft landed safely back on Munich's runway 26L about 1:45 hours after the decision to return and became disabled on the runway, emergency services observed another large piece was lost from the left main gear during roll out resulting in sparks and fire during roll out. The aircraft sustained substantial damage.


The airline reported some tyres were damaged during departure from Munich. The aircraft landed safely back in Munich, the passengers disembarked normally onto the runway and are being looked after by airline staff. The aircraft is being assessed by maintenance.

The airport reported the underside of the left hand wing was substantially damaged.

The Aviation Herald received information and photos however stating, that the left hand tyres were completely okay, only the #3 tyre had blown after the tread had separated during departure and caused damage to the right hand engine (CF34) inlet, damage to the right hand engine including six fan blades as well as damage to the right hand flaps.


Eindeutig wiedersprüchlich. DIe bilder zeigen den schaden rechts. Was nicht heisst das es links keinen gibt.
Beitrag vom 11.03.2018 - 23:17 Uhr
@fw 190.

dass die crew, auch mitte der 2000er schon die möglichkeit hatte, mit ihrer maintenace zu sprechen, ist mir durchaus bewusst und nicht in vergessenheit geraten ;) das mit dem deckel kam eher aus richtung braunschweig, die das nicht ganz so toll fanden. aber wie gesagt, ich mag mich auch irren.
Beitrag vom 11.03.2018 - 22:56 Uhr
"The Aviation Herald received information and photos however stating, that the left hand tyres were completely okay, only the #3 tyre had blown after the tread had separated during departure and caused damage to the right hand engine (CF34) inlet, damage to the right hand engine including six fan blades as well as damage to the right hand flaps. "

Das ist das Endergebnis.
Im Flug ging man lt. AH davon aus, dass je Maingear ein Reifen defekt ist.


Stellenmarkt

Schlagzeilen

Meistgelesene Artikel

Community

FLUGREVUE 04/2014

Video-Blog

Shop

CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)